Kieliläisten vierailu 2.-13.9.2013

Syyskuun toisena päivänä saavuimme bussilla Helsinki-Vantaan lentokentälle. Jouduimme odottamaan tunnin, sillä yksi matkalaukku oli hävinnyt. Se oli jäänyt Berliiniin. Mutta vihdoin vaihtarit tulivat ja pääsimme kotiin. Seuraavina päivinä kävimme Heurekassa ja Fazerilassa. Heurekassa olimme koko päivän, ja Fazerilassa olimme muutaman tunnin. Kävelimme Fazerilaan ja sää oli oikein mukava. Vapaa-ajalla kävimme Linnanmäellä ja Korkeasaaressa. Oli myös tavallisia koulupäiviä. Seuraavan viikon keskiviikkona olimme Suomenlinnassa. Siellä sai kuljeskella vapaasti. Lähtiessämme ostimme jäätelöt. Torstaina oli tavallinen koulupäivä. Illalla pakattiin, ja valmistauduttiin vaihtarien lähtöön. Perjantaina neljä ensimmäistä koulutuntia sujui tavallisesti. Kahdella viimeisellä tunnilla pidimme pienet nyyttärit oman luokan ja vaihtareiden kanssa. Siellä oli kivaa. Me syötiin ja laulettiin. Sitten lähdettiin kotiin ja hyvästeltiin. Vaihtarit jäivät koululle tekemään eväitä. Heidän lentonsa lähti vasta joskus kello kuusi.

Vilja Alve 5B

Iltapäivällä kello 14.30 saapuivat saksalaiset vieraat Helsinki-Vantaan lentokentälle. Odotimme heitä ainakin tunnin verran. Huh huh!
Aluksi menimme tavallisesti koteihimme, söimme, tutustuimme häneen ja hänen perheeseensä. Ekana päivänä heitä vähän ujostutti, mutta parin päivän kuluttua ei enää. Keskiviikkona menimme heidän kanssa Heurekaan. Olimme Planetariumissa ja katsomassa rottakoripalloa. Se oli hauskaa. Torstaina menimme Fazerilaan. Siellä ei ollut niinkään hauskaa, koska emme päässeet katsomaan miten he tekivät karkkia. Lauantaina  meillä oli ”Wandertag”. Silloin kävelimme noin 10km Villa Elfvinkiin ja takaisin. Jotkut haettiin sieltä.

Maanantaina ja tiistaina olimme uimassa Stadikalla. Eräät hurjapäät hyppäsivät 7,5 metristä. Minä myös. Perjantaina pidimme nyyttärit ennenkuin he lähtivät. Kaikki toivat jotain hyvää naposteltavaa. Ne 2 viikkoa olivat kokonaisuudessaan erittäin hauskoja viikkoja.