Oppilasvaihto Waldenburgiin

Luokkaretkemme Waldenburgiin alkoi maanantai-aamuna 29. huhtikuuta, kun tapasimme Helsingin lentokentällä. Emme tietenkään voineet lentää suoraan Waldenburgiin, vaan lensimme ensin Berliiniin. Sieltä jatkoimme matkaa bussilla 4 tunnin ajomatkan päässä olevaan Waldenburgiin.

Kun saavuimme Waldenburgiin, tutut vaihto-oppilaamme olivat meitä vastassa. Sen jälkeen menimme isäntäperheisiin. Seuraavat päivät vietimme suurimmalta osalta koulussa ja perheissä. Keskiviikkona meillä oli vapaata, koska se oli työväen juhlapäivä. Torstaina ajoimme kumiveneellä Mulde-jokea pitkin. Viikonlopun vietimme isäntäperheiden kanssa. Seuraava viikko meni kuin lennossa. Tiistaina vierailimme Poberschaun kaivoksessa ja Seiffen-lelumuseossa. Keskiviikkona kävimme luonnontieteellisessä museossa ja Waldenburgin linnassa. Seuraavana päivänä oli vuorossa kaikkein mieluisin retki ja se tehtiin eläintarhaan Leipzigiin.

Perjantaina saavuimme takaisin kotiin. Matka oli todella onnistunut ja sitä on varmasti mukava muistella jälkikäteen.