Taida saksaa ja suomea, tunne kahta kulttuuria!

Yhteisöllinen koulu - alaluokista lukioon.

Ohjatussa iltapäivässä on toimintaa, kerhoja ja musiikin opetusta.

Pienet ryhmät - yksilöllinen opetus.

Kielitaitoisella on enemmän mahdollisuuksia!

Tervetuloa kotisivuillemme

Helsingin Saksalainen koulu on avoin ja moderni koulu, jossa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin parhaat asiat yhdistyvät. Kotisivuiltamme löydätte paljon hyödyllistä tietoa koulusta, sen toiminnasta sekä ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Avoimet työpaikat

Keravan saksalainen päiväkoti ry hakee saksankielen taitoista esiopettajaa

15.06.2017 Keravan saksalainen päiväkoti ry hakee päiväkoti Spielhausiin saksankielen taitoista esiopettajaa 01.08.2017 alkaen: Tarjoamme lapsille laadukasta ja uuden esiopetussuunnitelman mukaista osallistavaa esiopetusta iloisessa, turvallisessa ja oppimaan innostavassa ympäristössä. Panostamme vanhempien kanssa tehtävään yhteistyöhön. Päiväkotimme työkieli on pääasiassa saksa, mutta tarvitset myös suomenkielen taitoja. Odotamme sinulta ennakkoluulotonta ja joustavaa asennetta, innostuneisuutta ja kehittäv&...

Koulun elämää

Hyvää kesää ja nähdään taas 10. elokuuta!

03.06.2017 Lauantaina 3. kesäkuuta vietettiin lukuvuoden viimeistä koulupäivää. Päivä huipentui eri kouluasteiden kevätjuhliin, todistusten jakoon ja abiturienttien lakkiaisiin. Onnittelemme lämpimästi kaikkia Reifeprüfung-tutkinnon suorittaneita! Osa pienemmistä oppilaista viipyy koulussa vielä kesäkuussa. He osallistuvat koululla ohjattuun lomatoimintaan, jossa on tarjolla monipuolista ja virkistävää ohjelmaa. Kesäloman aikana kanslia on avoinna 30.6.2017 asti arkisin klo 8 - 12 . Kanslia on kiinni 1. -  ...

Viidesluokkalaisten kokemuksia Kielin-matkalta

29.05.2017 Maanantai 8.5.2017Tänään lähdemme Saksaan luokan kanssa.En saanut koko yönä unta. Ihmettelin vähän, miksi en ollut kovin väsynyt, vaikka heräsin suunnilleen kello 3. Menin syömään aamupalaa ja pesemään hampaat, pakkasin viimeiset tavarat ja vaihdoin vaatteet. Menin sängylleni selailemaan puhelintani.Äiti tuli jossain vaiheessa huoneeseeni ja sanoi, että minun pitää laittaa ulkovaatteet päälle, koska lähdimme pian.Meidän piti odottaa 15 minuuttia bussia ja se oli rasittavaa....

1b- ja 6b-luokkien metsäretki Tuusulaan

29.05.2017 Me 6b-luokan oppilaat olemme tehneet 1b-luokan kanssa metsäprojektia. Olemme tutustuneet metsään, sen tärkeyteen ja hyödyllisyyteen. Projekti huipentui metsäretkeen, jonne menimme keskiviikkona 17.5. Ajoimme koulusta tilausbussilla Tuusulaan. Metsässä meillä oli apuna kaksi metsänhoitajaa Sara ja Suvi. Jakaannuimme kahteen ryhmään. Toinen ryhmä meni toisen metsänhoitajan kanssa laskemaan puun ikää ym. Toinen taas pelasi mm. puulajihippaa toisen metsänhoitajan kanssa. Päivän päätteeksi l&aum...

7B ja Jumalten kosto

22.05.2017 7B-luokka vieraili perjantaina 19.5. Teatterimuseossa. Vierailu tapahtui äidinkielen tuplatunnilla. Luokka lähti museoon, sillä se halusi tutustua teatterin maailmaan. Vierailu kesti tunnin, ja sinä aikana perehdyttiin muun muassa teatterin tekemiseen. Vierailun aluksi katseltiin teatterinaamioita, jotka olivat tulleet eri puolilta maailmaa. Opas kertoi, miten eläytyä lavasteisiin ja naamioihin niin, että katsoja tuntisi erilaisia tunteita. Tämän jälkeen dubattiin videoita, kokeiltiin erilaisia valotehosteita ja tansseja sekä esiinnytti...